Groep 1/2 B

Elke morgen beginnen we met een inloop, waarbij de kinderen o.a. werken aan hun eigen leerdoel, een knutselopdracht, werken met ontwikkelingsmateriaal of werken aan een ander activiteit.

In de kring doen we taal- en rekenactiviteiten die aansluiten bij het thema (IEYC-unit) die op dat moment behandeld wordt. We praten, zingen, lezen (prenten) boeken en doen spelletjes. We leren spelenderwijs de wereld om ons heen kennen.

Samen met de andere kleutergroep hebben we verschillende speelplaatsen o.a. een atelier, huisplaats, bouwplaats, Informatieplaats, ontdekplaats, zand/ waterplaats en themaplaats waar we alleen, samen of in groepjes spelen. In deze speelplaatsen wordt het thema verder uitgewerkt door zowel de kinderen als de juf.

Elke dag spelen we buiten of in het speellokaal. Op maandag krijgt de klas gym van juf Liza.

We werken met maatjes. De maatjes helpen en zorgen voor elkaar. We behandelen elkaar met respect en hebben ruimte om ons eigen ik te ontwikkelen. Iedereen is anders, maar samen vormen we één groep.

Met plezier naar school gaan, staat voorop!

Juf Suzanne (ma t/m do s.bouman@sooog.nl)